الثلاثاء، ١٣ أغسطس ٢٠١٣

قلب من زجاج

جربت مرة تحب انا جربت
جربت مرة تنجرح انا جربت
جربت مرة تحس ان مشاعر بتتداس بمنتهى البساطة انا جربت
جربت مرة تتدى كل شى من غير منتظر اى شى انا جربت
جربت مرة تشوف قلب من زجاج انا جربت
مستغرب قوى انى بقول كدة مستغرب انى بزعق وبنفجر  لية مستغرب كنت فاكرنى مخلوقة من اية مخلوقة من زجاج زيك وزى كل شى حواليك  ايوة انت مخلوق من زجاج مش قلبك بس لا عنيك مشاعرك وكل شى فيك زجاجى مصمت بدون مشاعر مجرد ناقل للضوء لكنة عمرة محس بية ولا اتاثر بية ابدا فى بداية معرفتنا تخيلت قلبك من الثلج لكن واضح ان حتى القلوب الثلجية افضل منك لانها بشوية دفا بيدوب الثلج وبتحس انت اقسى من اى شى فى الحياة انت قلب زجاج عمرة مهيحس
تركتة ورحلت وهو بعيونة الزجاجية مازال يتبعها بيحاول ان يفهم سبب ثورتها

هناك تعليق واحد:

Unknown يقول...

تشبيهاتك قوية وحلوة بجد

وأما الجدار

في رحلة حياتنا نصادف جدران عديدة  قد يلفت نظرنا روعة تصميمة ورونقة أو تهدمة وشقوقة  لكننا نمر وننسي الجدار الرائع الذي أدخل  البهجة لنفوسنا...