الثلاثاء، 13 أغسطس 2013

قلب من زجاج

جربت مرة تحب انا جربت
جربت مرة تنجرح انا جربت
جربت مرة تحس ان مشاعر بتتداس بمنتهى البساطة انا جربت
جربت مرة تتدى كل شى من غير منتظر اى شى انا جربت
جربت مرة تشوف قلب من زجاج انا جربت
مستغرب قوى انى بقول كدة مستغرب انى بزعق وبنفجر  لية مستغرب كنت فاكرنى مخلوقة من اية مخلوقة من زجاج زيك وزى كل شى حواليك  ايوة انت مخلوق من زجاج مش قلبك بس لا عنيك مشاعرك وكل شى فيك زجاجى مصمت بدون مشاعر مجرد ناقل للضوء لكنة عمرة محس بية ولا اتاثر بية ابدا فى بداية معرفتنا تخيلت قلبك من الثلج لكن واضح ان حتى القلوب الثلجية افضل منك لانها بشوية دفا بيدوب الثلج وبتحس انت اقسى من اى شى فى الحياة انت قلب زجاج عمرة مهيحس
تركتة ورحلت وهو بعيونة الزجاجية مازال يتبعها بيحاول ان يفهم سبب ثورتها

هناك تعليق واحد:

mohamed salah يقول...

تشبيهاتك قوية وحلوة بجد

اللعنة

وعندما يٱس من أن يزرة ملك النوم أو حتي يبعث لة احد من اتباعة وتعثرت قدماة في الظلام بحثا عن علبة المنوم الذي اجذم لة الصيدلى أن نصف قرص منه...